Algemene voorwaarden
Artikel 1 Definities
- InnerBalance by Lilian gevestigd te Huizen, KvK-nummer 93895429 wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.
- De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als cliënt.
- Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan dienstverlener tegen betaling werkzaamheden voor cliënt verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, werkzaamheden, overeenkomsten, levering van diensten door of namens de dienstverlener waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
- De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door dienstverlener in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.
- Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene voorwaarden.
- De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
Artikel 3 Aanbod
- Dienstverlener brengt het aanbod schriftelijk dan wel elektronisch uit via de website.
- Met acceptatie van het aanbod ontstaat de verplichting tot betaling, ook wanneer niet het gehele traject wordt doorlopen. Dienstverlener komt het recht toe een aanbetaling te verzoeken.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de dienst.
- Elk aanbod dient zodanige informatie te bevatten dat voor cliënt duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Het aanbod vermeldt in ieder geval op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende gegevens:
- de wijze van uitvoering van de overeenkomst;
- wanneer de dienst start;
- de voorwaarden waaronder de dienst eventueel niet doorgaat;
- de prijs met inbegrip van alle bijkomende kosten en belastingen;
- de wijze van betaling;
- de duur van de overeenkomst.
- Deze algemene voorwaarden worden voorafgaand aan de overeenkomst nadrukkelijk bekend gemaakt aan cliënt en maken integraal deel uit van de algemene informatievoorziening van dienstverlener.
- Dienstverlener mag aan het uitbrengen van een aanbod en/of de aanvaarding van een opdracht de voorwaarde verbinden dat cliënt persoonsgegevens verstrekt en, indien en voor zover regelgeving van overheidswege daartoe noodzaakt en/of dat toestaat, een kopie van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart overlegt.
Artikel 4 Aangaan Overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod door cliënt middels het inschrijven op de website via Calendly. Na de totstandkoming van de overeenkomst ontvangt cliënt hiervan schriftelijk of langs elektronische weg een bevestiging.
- In geval van elektronische opdrachtverlening stuurt dienstverlener een elektronische bevestiging naar cliënt; zolang de ontvangst van een elektronisch aanvaarde opdracht niet is bevestigd door dienstverlener kan cliënt de opdracht annuleren.
Artikel 5 Annulering & (tussentijdse) beëindiging van de overeenkomst
Een los consult kan tot 48 uur voor aanvang kosteloos worden verplaatst of geannuleerd; bij annulering binnen 48 uur tot 24 uur voor aanvang, wordt 50% van het bedrag in rekening gebracht. Bij annulering binnen 24 uur of het verstek laten gaan van de sessie, komt de sessie te vervallen en wordt 100% van het bedrag in rekening gebracht.
Artikel 6 Betaling
- Facturen dienen binnen 7 werkdagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
- Als betaling in termijnen is overeengekomen, moet de cliënt betalen volgens de termijnen en de percentages, zoals deze in de overeenkomst zijn vastgesteld.
Artikel 7 Niet-tijdige betaling
Cliënt is in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. Dienstverlener is gerechtigd over het nog verschuldigde bedrag de handelsrente in rekening te brengen en de overige kosten waaronder de buitengerechtelijke incassokosten.
Artikel 8 Conformiteit en niet-nakoming van de overeenkomst
- Indien cliënt zijn/haar verplichtingen niet nakomt dan is dienstverlener bevoegd haar verplichtingen op te schorten. Indien dienstverlener haar verplichtingen niet nakomt mag cliënt zijn/haar verplichtingen opschorten. Bij gedeeltelijke of niet- behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegestaan, voor zover de tekortkoming dat rechtvaardigt.
- Dienstverlener heeft het recht van terughouding (retentie) als cliënt tekortschiet in de voldoening van een opeisbare verplichting, tenzij de tekortkoming deze terughouding niet rechtvaardigt.
- Als één van de partijen in verzuim is met het nakomen van de overeenkomst, is de wederpartij bevoegd de overeenkomst te ontbinden, tenzij de tekortkoming gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt.
Artikel 9 Informatieverstrekking cliënt
- Cliënt stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan dienstverlener.
- Cliënt staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Dienstverlener zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
- Cliënt vrijwaart dienstverlener voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.
- Stelt cliënt niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van cliënt.
Artikel 10 Uitvoering van de overeenkomst
- Dienstverlener voert de opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Zij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat klant beoogde.
- Doordat enkele diensten van dienstverlener online geleverd worden, kan zij niet garanderen dat haar diensten op ieder moment bereikbaar zijn op iedere locatie.
Artikel 11 Wijziging van de overeenkomst
- Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat het noodzakelijk is de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in overleg de overeenkomst aan.
- Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing worden beïnvloed. Dienstverlener stelt de cliënt hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
Artikel 12 Overmacht
- In geval van overmacht zijn partijen gerechtigd de overeenkomst te onderbreken of verplaatsen. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen, zoals ziekte, ongevallen, brand of overheidsmaatregelen.
- Indien zich een situatie als in het eerste lid van dit artikel omschreven voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de overeenkomst tijdelijk niet voortgezet kan worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie gezamenlijk naar een oplossing. Indien deze situatie voortduurt zonder passende oplossing, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden zonder ongedaan making. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
- In geval van een B2B overeenkomst zijn partijen gehouden de overeenkomst te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.
Artikel 13 Aansprakelijkheid schade
- Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.
- Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens de cliënt verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
- Cliënt is eindverantwoordelijk voor het controleren van de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden.
- Cliënt blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een traject.
- In het geval dat dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is aan cliënt bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, dan wel door dienstverlener aan cliënt in rekening is gebracht.
- Cliënt vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door haar geleverde diensten en producten.
- Dienstverlener is nooit aansprakelijk voor directe schade of indirecte schade, emotionele schade of schade voortvloeiend uit beslissingen die cliënt heeft genomen, al dan niet in overleg met de dienstverlener.
- Cliënt is ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes, diens eigen gedrag, en de consequenties hiervan, zowel tijdens de tijd die cliënt en dienstverlener gezamenlijk doorbrengen als daarna.
Artikel 14 Bijzondere bepalingen
Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen.
Artikel 15 Klachtenprocedure
- Cliënt is verplicht om klachten over offertes, facturen en/of de geleverde diensten en producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 48 uur na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan dienstverlener. Zij streeft ernaar klachten binnen 48 uur te behandelen.
- Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
Artikel 16 Geschilbeslechting
- Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
- Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
- Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin dienstverlener is gevestigd, tenzij een wettelijke verplichting naders bepaalt.
- In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens dienstverlener en betrokken derden 12 maanden.